Es dues campanes, datades en 1886 e 1841, auien de besonh ua intervencion urgenta pr’amor deth mau estat en qué se trapauen es sues joates e batalhs e sigueren transportades, a darrèrs deth mes passat, entà ua empresa especializada d’a on ei previst que tornen a principis d’aguesta tardor
Es dies 27 e 28 de junhsèga s’amièren a tèrme es trabalhs entà despenjar es campanes granes deth campanau de Santa Maria de Vilamòs entà poder-les portar a restaurar e bastir naues joates e batalhs enes talhèrs d’ua empresa especializada, ua intervencion qu’ère fòrça necessària e qu’ei desvolopada peth Conselh Generau d’Aran damb finançament dera Deputacion de Lhèida, damb un còst de 17.304,21€.
Era campana grana, qu’a eth nòm de Santa Maria e ues dimensions d’1,05 m de diamètre maxim, ath torn d’1 mètre de nautada, e un pes d’apròp de 600 kg, siguec hèta en 1886 per un honedor de nòm Ballesteros, autor de d’autes campanes ena Val d’Aran. Ja hè fòrça temps qu’auie era joata e eth batalh en fòrça mau estat e, per aguesta rason, se trapaue immobilizada e assubjectida damb tirants.
Era auta campana, dedicada a Santa Barbara, damb 0,81 m de diamètre ena boca, 0,86 m de nautada e un pes aproximatiu de 350-400 kg, date de 1841 e siguec òbra d’Ignasi Jaqueti, un honedor de campanes que tanben trabalhèc en d’auti campanaus aranesi. Era campana tanben auie de besonh un renauiment e er assolidament dera joata e eth batalh.
Ath delà de hèr joates de sustentacion e batalhs naui, era intervencion en talhèr se completarà damb era neteja dera lordèra e der oxid acumulat enes bronzes e damb ua capa de proteccion. Ei previst qu’es campanes tornen tath sòn campanau a principis dera tardor.
Pr’amor des sues dimensions, pes e peth hèt d’èster a 20 mètres de nautada, s’aueren de baishar deth campanau damb ua grua.
Vielha, 16 d’agost de 2023
El Conselh Generau d’Aran restaurará las campanas del campanario de Santa María de Vilamòs
· Las dos campanas, datadas de 1886 y 1841, necesitaban una intervención urgente por el mal estado en el que se encontraban sus yugos y badajos y fueron trasladadas, a finales del mes pasado, a los talleres de una empresa especializada de donde está previsto que vuelvan a principio de este otoño
Los pasados 27 y 28 de julio, se llevaron a cabo los trabajos para descolgar las campanas grandes del campanario de Santa María de Vilamòs para poder llevarlas a restaurar y construir nuevos yugos y badajos en los talleres de una empresa especializada, una actuación que era muy necesaria y que se lleva a cabo desde el Conselh Generau d’Aran con la financiación de la Diputación de Lleida, con un coste de 17.304,21€.
La campana grande, que lleva el nombre de Santa María y unas dimensiones de 1,05 m de diámetro máximo, alrededor de 1 m de altura, y un peso de cerca de 600 kg, fue construida en 1886 por un fundidor llamado Ballesteros, autor de otras campanas en la Val d’Aran. Hace ya tiempo que tenía el yugo y el badajo en muy mal estado y, por ello, se encontraba inmovilizada.
La segunda campana, dedicada a Santa Barbara, con 0,81 m de diámetro en la boca, 0,86 m de altura y un peso aproximado de 350-400 kg, data de 1841 y fue obra de Ignasi Jaqueti, un fundidor de campanas que también trabajó en otros campanarios araneses. Esta campana también precisaba una renovación de yugo y badajo.
Además de crear yugos de sustentación y badajos nuevos, la actuación en taller se completará con la limpieza de la suciedad y del óxido acumulado en los bronces y brindando una capa de protección. Está previsto que las campanas vuelvan a su campanario a principios de este otoño.
Dado sus dimensiones, peso y el hecho de encontrarse a casi 20 metros de altura, se tuvieron que bajar del campanario con una grúa.
Vielha, 16 de agosto de 2023
Enviado por José Antonio Sierra
Sigue nuestras noticias